Misja i cele firmy | Historia firmy | Osiągnięcia



HISTORIA FIRMY MARCPOL

Firma MarcPol powstała w 1988 roku i działa zgodnie z tendencjami rozwoju polskiego rynku, wychodząc naprzeciw swoim Klientom, wykazując się nieodmiennie dynamiką wzrostu obrotów, wzrostu zatrudnienia, poprawy jakości oraz powiększania ilości placówek handlowych. Logo MarcPol i motyw przewodni wyrażony hasłem "Popieraj swoje" towarzyszą firmie od samego początku jej istnienia.

Rozwój firmy można podzielić na kilka etapów:

Lata 1988 - 1991

Pierwsze lata firmy MarcPol to działalność hurtowa. Drugi obszar działalności to handel detaliczny ekskluzywną odzieżą w centrum Warszawy. MarcPol jest importerem i dystrybutorem eleganckich ubiorów firm "Betty Barclay", "Chabal", "Dressler". Jest pierwszą firmą w Europie Wschodniej posiadającą uprawnienia do dystrybucji towarów francuskiej firmy "Lacoste". Otwiera w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej pierwszy prywatny, dewizowo-złotowy sklep w Polsce, z możliwością wymiany walut. Tym przedsięwzięciem MarcPol skutecznie konkuruje z takimi firmami jak "Pewex" i "Baltona". MarcPol prowadzi działalność detaliczną oraz hurtową w Polsce i za granicą. Posiada własne biuro handlu zagranicznego w Warszawie, prowadzące import artykułów spożywczych i przemysłowych. Firma współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Anglii, Indii, Bułgarii, Rosji i USA. Funkcjonujące prężnie biuro handlu krajowego prowadzi zakrojoną na szeroką skalę sprzedaż detaliczną oraz dystrybucję hurtową na terenie całego kraju. Powstają nowe sklepy spożywcze oraz duże placówki - Supersklepy MarcPol. W roku 1991 tworzy dużą sieć handlową. Posiada sieć hurtowni m. in. w Kielcach, Białymstoku, Częstochowie. W tym czasie osiąga dynamikę wzrostu sprzedaży w wysokości 660%. w stosunku do 1990 roku.

Lata 1992 - 1995

W 1992 roku MarcPol otwiera pod swoim szyldem kolejne duże placówki handlowe w Częstochowie, Białymstoku, Kielcach oraz w Warszawie na Placu Defilad i przy ul. Wóycickiego. Oferuje swoim Klientom atrakcyjne towary po atrakcyjnych cenach. Wynajmuje również kupcom stoiska handlowe na Placu Defilad.

Lata 1993 - 1995

MarcPol jest już jedną z największych polskich sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej, z ugruntowaną pozycją i powszechnie rozpoznawalną nazwą. W 1993 roku otwiera kolejny supermarket oraz stoiska handlowe w Hali Gwardii, a także sklepy w Moskwie i Sofii. Firma przebudowuje podziemia Dworca Centralnego i udostępnia kolejnym kupcom stoiska sklepowe. Otwiera również całodobowy sklep na Dworcu Centralnym. Oprócz sprzedaży detalicznej w kraju firma zajmuje się międzynarodowym handlem hurtowym, produkcją konfekcji oraz przetwórstwem rolno-spożywczym. Eksportuje artykuły spożywcze do sklepów polskich w Kanadzie i na Białorusi. W tym czasie MarcPol posiada 9 sklepów w Moskwie i 4 oddziały MarcPol Banku. W latach dziewięćdziesiątych MarcPol plasuje się w pierwszej trójce najlepiej prosperujących firm handlowych, opartych na polskim kapitale. W roku 1995 firma osiąga obroty w wysokości 480 miliardów starych zł..

Lata 1996 - 2000

W momencie pojawienia się w Polsce zachodnich sieci handlowych MarcPol pewnie i profesjonalnie funkcjonuje w nowej sytuacji rynkowej. Posiadając dobrze znaną markę firma nadal tworzy i umacnia silną polską sieć. Powstają liczne placówki handlowe, modernizowane są już istniejące wcześniej sklepy sieci MarcPol. Wystrój placówek handlowych dostosowuje do wymogów i standardów światowych. Skutecznie konkuruje z zachodnimi sieciami super i hipermarketów poprzez wypracowanie swoich standardów i strategii zarządzania firmą. Firma współpracuje z polskimi producentami artykułów najwyższej jakości. Przewagę konkurencyjną z zagranicznymi korporacjami handlowymi osiąga dzięki bogatej ofercie handlowej, nowoczesnym systemem organizacji pracy oraz nowym przedsięwzięciom inwestycyjnym. Od roku 1999 MarcPol prowadzi parking podziemny nad stacją Metra Centrum, a obecnie również parkingi naziemnme na Placu Defilad i Placu Krasińskich w Warszawie. W maju 2000 roku MarcPol kupuje firmę "Pekpol Detal", powiększając swoją sieć o 11 nowych placówek handlowych. Nakłady inwestycyjne, praca i starania włożone w ich modernizację przynoszą efekty w postaci pozyskania wielu nowych klientów i zwiększenia obrotów.

Lata 1998 - 2000

W tych latach firma odnotowuje co roku kilkudziesięcio- procentowy wzrost przychodów.

Od 2001 roku - XXI wiek

MarcPol realizuje swoje plany inwestycyjne, kontynuuje modernizację marketów, a także otwiera kolejne w Warszawie przy ul. Powstańców Śląskich, Łomiankach i Józefowie. Kluczowym osiągnięciem firmy w 2002 roku jest zakup dziesięciu dużych placówek handlowych sieci "Robert" oraz organizacja i uruchomienie sprzedaży w ciągu dwóch tygodni od momentu przejęcia obiektów. Tak intensywny rozwój firmy wpływa na znaczny wzrost przychodów. Łączny przyrost przychodów na przestrzeni okresu 1998 do 2002r. przekracza 250%. Obecnie MarcPol jest największą polską siecią handlową, zbudowaną w całości na polskim kapitale. W jej skład wchodzą zarówno duże centra handlowe o powierzchni ponad 4000 m2, supermarkety, jak i mniejsze sklepy, w których stali klienci robią codzienne zakupy.

Powrót na górę strony